Vanliga frågor


Vad gäller när SJ tagit över trafiken efter Tågkompaniet?

Sedan 11 december 2016 sköter SJ tågtrafiken på uppdrag åt Tåg i Bergslagen. Vad det innebär och hur du köper biljett kan du läsa om här.


Kan man lösa in oanvända Tågkompanibiljetter?

Eftersom SJ sedan 11 december ansvarar för biljettförsäljningen är de inte längre giltiga hos oss. Vi kan lösa in de biljetter du har kvar. Kontakta oss via epost på info@tagibergslagen.se.


Var vänder man sig om man glömt något på tåget?

Mer information om hittegods hittar du här.


Hur och var köper man periodkort?

För information om månadskort och pendling, läs mer här.


Hur och var köper man biljett?

För information om enkelbiljetter, läs mer här.


Vart vänder man sig om man vill jobba på tågen?

SJ är agent för våra tåg. Läs mer här.


Finns det servering ombord på tågen?

Det finns servering på 23 av våra 28 tåg.

Vanliga frågor

Vanliga frågor

Kan jag ta med cykeln på tåget? Dina och andras vanligaste frågor hittar du svaret på direkt. Läs mer här

Kundcenter

Kundcenter

Vårt kundcenter är till för dig och hjälper dig gärna med dina frågor och funderingar. Läs mer här

Förseningsersättning

Förseningsersättning

Vi gör allt för att du ska komma fram i tid, men ibland går det inte vår väg, då ersätter vi dig. Läs mer här

Annonsera

Annonsera

Våra tåg är synliga för många miljoner människor. Här finns bra och populära annonsytor för företag. Läs mer här