Kundtjänst
Svaren på de vanligaste frågorna hittar du på Allt om resan.
Hittar du inte svaret där är du välkommen att kontakta SJ kundservice. Tåg i Bergslagen har ingen egen kundtjänst. Det är SJ som ansvarar för Tåg i Bergslagens trafik och kan svara på frågor om resandet.
Du som reser med…
…biljett från länstrafiken eller Mälartåg och har frågor om din biljett ska vända dig till respektive kundtjänst. Detsamma gäller förseningsersättning.
Så reser du med oss
Undrar du något?
Här är svar på några av de vanligaste frågorna.
Klicka dig vidare för att se mer.
För att resa behöver du en biljett. Vanliga enkelbiljetter köper du enklast i SJ:s app eller på SJ.se. Det finns också andra typer av biljetter för pendling till exempel.
Enklaste sättet att se avgångstider är att använda Sök resa på startsidan.
Behöver du en fullständig tidtabell för en viss sträcka som också kan sparas och skrivas ut så hittar du det här.
Tåg i Bergslagen trafikerar ett område som sträcker sig över Gävleborg, Västmanland, Dalarna och Örebro län. På linjekartan kan du se samtliga sträckor och stationer som vi trafikerar.
Tåg i Bergslagen arbetar för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för dig som pendlar i Örebro, Dalarna, Västmanland och Gävleborg. Det finns flera olika alternativ på biljetter beroende på var och hur du behöver resa.