Kundservice

Vanliga frågor

På sidan Att resa med oss hittar du svaren på de allra vanligaste frågorna.

Att resa med oss

Kontakta kundservice

Efter samtal med kundservice kan du bli inbjuden till en frivillig kundundersökning. Tack för ditt deltagande!

Ikon telefon, kundserviceTelefon
Vardagar 07:00-18:00
Helgdagar 10:00-17:00
Vid trafikstörning dygnet runt.
021 – 48 18 400
Ikon meddelande, kundserviceE-post
Har du synpunkter eller frågor?
Skriv gärna till oss.
Skicka formulär
Ikon chatt, kundserviceChatt
Vardagar 07.00-18.00
Helgdagar 10.00-17.00
Vid trafikstörning råder vi er att kontakta oss via telefon.
 

Biljettfrågor

Har du frågor om din biljett vänder du dig till den part som säljer biljetten.

Läs mer på sidan Biljetter

Förseningsersättning

Blir din resa försenad eller inställd kan du ha rätt till ersättning. Läs mer om regler och ansök.

Läs mer och ansök om ersättning

Glömt och borttappat

Har du tappat eller glömt något på våra tåg? När tågen städas tas det hand om kvarglömda saker.

Information om förlustanmälan

Är tåget i tid?

På sidan Trafikinformation kan du se om ditt tåg är i tid och få information om ändringar.